Jakie witaminy mają wpływ na piękny wygląd włosów?

Jak wiadomo – człowiek jest tym, co je. Powiedzenie to odnajduje swoje odzwierciedlenie również w kontekście piękna. Mocne, lśniące włosy to marzenie każdej kobiety. Okazuje się, że można je spełnić w bardzo prosty sposób – wystarczy spożywać produkty, które zawierają pewne kluczowe witaminy.

Witaminy są niezwykle ważnymi składnikami diety, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Nie da się zaprzeczyć, że oprócz funkcji zdrowotnych, mają również funkcje upiększające. Jakich więc witamin należy dostarczać, żeby móc cieszyć się pięknymi włosami?

 

Witamina A

Nieprawdą jest, że witaminę A odnajdziemy wyłącznie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Zawarta jest ona również w roślinach, które z chęcią powinnyśmy spożywać. Jak się okazuje – człowiek najwięcej witaminy A odnajdzie w takich produktach jak:
tran rybi,

  • wątróbka i podroby,
  • słodkie ziemniaki,
  • marchew,
  • jarmuż,
  • szpinak,
  • dynia.

 

Witamina E

Dzięki witaminie E, która dostarcza komórkom wartości odżywczych oraz chroni organizm przed utleniaczami, również możemy uzyskać efekt pięknych włosów. Warto więc jeść pokarmy bogate w tę witaminę. Są to między innymi:

  • nasiona słonecznika,
  • migdały,
  • orzechy laskowe,
  • orzeszki ziemne,
  • oleje (np. słonecznikowy),
  • pomidory,
  • botwinka,
  • szpinak.

 

Witamina C

Witamina C występuje zarówno w pokarmach pochodzenia zwierzęcego, jak i roślinnego. Co ciekawe – kwas askorbinowy jest bardzo wrażliwy na działanie czynników zewnętrznych – takich jak wysoka temperatura, światło a nawet bezpośredni kontakt z powietrzem. Aby mieć lśniące włosy, poleca się spożywanie posiłków zawierających witaminę C. Spośród nich wymienić można:

  • wątróbkę wołową oraz wieprzową,
  • acerolę,
  • owoce róży,
  • natkę pietruszki,
  • czarną porzeczkę,
  • paprykę,
  • koperek,
  • truskawki,
  • cytrynę, itd.

 

PODSUMOWANIE

Jak widać – wpływ tych trzech witamin może mieć naprawdę korzystny wpływ na kondycję naszych włosów. Chcąc wyglądać zdrowo i witalnie – warto wzbogacać swoją dietę o potrzebne naszemu organizmowi składniki. Nie są one przecież trudnodostępne.